Motoren

Motoren
2-Takt motoren met service en 6 maanden garantie.

125 MICRO MAX EVO MY20 [9,5 PK]

Deze motor is geschikt voor de allerkleinsten onder ons, die het toekomstbeeld hebben om door te stromen in de hogere populaire Rotax Max klassen.
Deze klasse is wereldwijd opgezet en is voor kinderen vanaf 7 jaar.
De karts die in deze klasse gebruikt word is de zogeheten mini kart met een wielbasis van 95cm. (Zie Parolin Mini Motorsport)

Rotax 125 Micro Max 092016 2d56c8c1219a1540ac8ad0989c6f45c5

125 MINI MAX EVO MY20 [13 PK]

Deze motor is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar,
hier betreft het voor wat het chassis betreft ook weer een Minikart met een wielbasis van 95cm.
Ook deze klasse is een zeer populaire klasse in Nederland.
Omdat deze kinderen al redelijk close kunnen racen zie je vaak
hele mooie wedstrijden die nogal eens verwisselen in de kopgroep.

Rotax 125 Micro Max 092016 2d56c8c1219a1540ac8ad0989c6f45c5

Rotax Max EVO Junior (23-pk)

Hier begint het echte werk voor de kinderen vanaf 13 jaar, ook omdat hier al een doorstroming is naar Internationale wedstrijden, zoals een Europees en wereld kampioenschap onder de regels van de CIK FIA. De kart die hier gebruikt moet worden is dan ook een gehomologeerde kart die aan alle eisen van de CIK FIA moet voldoen. De Rotax motor die bij de Junioren klassen hoort heeft dan ook geen restricties meer, behalve dan dat de cilinder geen uitlaatklep ( Powervalve ) heeft.

Rotax 125 Max 092016 1f999cc82775d6cb3eaf95da1fbba2c2

Rotax Max EVO Senior (30-pk)

De Master motor onder de Rotax Max motoren,
hier word dan ook gestreden om elke millimeter asfalt.
Hier zie je vaak rijders terug waar ook professionele teams achter staan.
Maar het mooie van het Rotax Max concept is dat ook hier normale prive rijders niets onder hoeven te doen voor de rijders uit de grotere teams.

Rotax 125 Max 092016 1f999cc82775d6cb3eaf95da1fbba2c2

Rotax Max EVO DD2 (2-versnellingen 34-pk)

Uniek nieuw concept motor en kart, Dit is een parade paartje onder de Rotax motoren familie. Deze motor met twee versnellingen die op het stuur bediend worden. Daarnaast word de kart niet aangedreven door een ketting met tandwielen maar is de versnellingsbak d.m.v. een as koppeling direct om de achteras gebouwd. Hierdoor dus ook geen slijtage en vettigheid meer aan de kart en de overbrenging. Omdat de kart voor de DD2 motor dusdanig is aangepast draait het hier om een niet Internationaal gehomologeerde kart maar een kart die door Rotax zelf Internationaal geregistreerd is. Uiteindelijk heeft de betrouwbare en onderhoudsvriendelijke Rotax Max DD2 zich onderscheiden van alle andere kart motoren. Dit alles door de unieke verzegeling , reglementen en het Rotax Service netwerk in Nederland. Tenslotte zijn de motoren allemaal standaard en zijn de controles daarop door de organisatie erg strikt en goed !

Rotax 125 Max Dd2 092016 Ecbfb3ba9f6f161e1ae879450eaac067
0